Pomysłowy sposób jak zdobyć opinie na Google w swoim salonie beauty

Poczta pantoflowa to jedno z najpopularniejszych źródeł klientek dla salonów beauty. Dzieje się tak dlatego, że lubimy mówić innym o naszych decyzjach zakupowych, w szczególności, gdy są udane i dotyczą usług. Rekomendacje działają w świecie rzeczywistym, ale badania przeprowadzone przez Trustpilot pokazują, że w internecie klienci również zwracają uwagę na opinie innych. Aż 89% konsumentów czyta recenzje przed dokonaniem zakupu.

Jako właścicielka lub managerka salonu beauty pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę z siły opinii. Pewnie wiesz również to, że ich pozyskiwanie nie jest łatwe. Jak to zmienić? Jak zdobyć opinie na Google, Booksy, czy na Facebooku? Podpowiem Ci w tym artykule.

Jak zdobyć opinie na Google w salonie beauty

Wybierz odpowiedni moment

Bardzo łatwo zmarnować swoją szansę. Jeśli nie chcesz, by Twoja prośba o opinie zginęła w natłoku obowiązków klientki wykorzystaj odpowiednią chwilę.  Znacząco podniesie to Twoje szanse na uzyskanie rekomendacji. Doskonale znasz swoje klientki, więc pewnie domyślasz się, że moment zachwytu nad nowymi brwiami, włosami, ustami, czy makijażem to przepustka do Twojej opinii. 

Zacznij od pytania

Zapytanie o wystawienie opinii dla wielu może być niekomfortowym momentem. Gdy zdasz sobie sprawę, że najgorsze, co może się zdarzyć to fakt, że klientka odmówi lub w ogóle zignoruje Twoją prośbę, to strach zyska wtedy znacznie mniejsze oczy. O ile nie będziesz na każdej wizycie zadręczać klientki swoją prośbą o opinię, nikt normalny nie zrezygnuje z tego powodu z usług Twojego salonu.

Nie wiesz jak zacząć? Spróbuj tego: „Dziękuję, to miłe, że jest Pani zadowolona z efektu. Może znajdzie Pani chwilę na zostawienie swojej opinii na profilu naszego salonu i opisanie wrażeń?”. Powiedz coś podobnego w swoim stylu, zupełnie naturalnie.

Wręcz bilet do opinii

Nie poprzestawaj tylko na słowach. To Twój moment, ale w może zostać szybko zapomniany przez klientkę. Jest jednak na to sposób – to bilet do opinii wydrukowany w formacie wizytówki.

Na takim bilecie zamieść kod QR, logo swojego salonu, a także zachęcający tekst. Możesz spróbować coś w tym stylu: „Nasza usługa zrobiła na Tobie dobre wrażenie? Niech świat o tym usłyszy! Opisz uzyskany efekt w formularzu, który otworzy się po zeskanowaniu QR kodu swoim telefonem. Dziękujemy!”

Gdzie powinien kierować kod QR? Najlepiej bezpośrednio do formularza dodania opinii np. w wizytówce Google. W edycji swojej wizytówki znajdziesz opcję udostępniania bezpośredniego linka do dodania opinii. Jeśli nie masz wizytówki w Google, a opinie zbierasz np. na Facebooku lub tylko na swojej stronie internetowej umieść adekwatny link w kodzie QR. Możesz też umieścić tutaj po prostu swój adres e-mail i w ten sposób otrzymać opinie do skopiowania i wstawienia na stronę internetową Twojego salonu.

Część klientek być może wyrzuci go do kosza, ale u innych wyjmując Twój bilecik z portfela może szczęśliwie zaświtać pomysł skorzystania z Twojej prośby o opinię. Dlaczego więc nie spróbować? Tym bardziej, że przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy szablon.

GOTOWY SZABLON ZA DARMO DO POBRANIA!

Bilet do opinii – szablon

Przygotowaliśmy dla Ciebie szablon bileciku do wydrukowania w każdej dobrej drukarni. Wystarczy wymienić kod QR, Twoje logo i ewentualnie edytować tekst. Kod QR wygenerujesz dowolnym generatorem online. Poszukaj w Google pod hasłem „QR code generator”.

Bilet został stworzony w darmowej aplikacji Photopea.com. Aplikacja jest całkiem intuicyjna. Po dokonaniu swoich zmian wybierz opcję Plik > Eksportuj jako > PDF. Zaznacz opcję „Vectorize text”, zapisz plik na dysku i wyślij do drukarni. Gotowe!

Jak zdobyć opinie na Google – podsumowanie

Pozyskiwanie i publikowanie opinii klientek jest mega ważne dla wizerunku salonu. Nie jest jednak oczywiste, w jaki sposób skutecznie je zdobyć. Sposób z biletem oczywiście nie da Ci gwarancji, że klientki rzucą się do wystawiania opinii, ale z całą pewnością podniesie prawdopodobieństwo sukcesu.

Pamiętaj, że w pierwszej kolejności musisz skupić się na wysokiej jakości swoich usług, a także obsługi klienta. Tylko tak zdobędziesz uznanie dla efektów pracy Twojego salonu. Sposób z biletem po prostu ułatwi Ci zmaterializowanie opinii klientek w pisemną rekomendację. Ten sposób jest tani i bardzo łatwy do przetestowania. Zobacz więc, jak sprawdzi się w Twoim salonie.

AUTOR

Mariusz Miś

Od ponad 20 lat buduje kompetencje na styku obszarów projektowania graficznego, doświadczenia użytkownika i marketingu. Tworzył projekty dla marek z zaskakująco różnych branż. Wierzy, że połączenie specjalistycznej wiedzy z szeroką perspektywą wielu obszarów i biznesów pomaga rozwijać się nie tylko jemu, ale przede wszystkim klientom.

Scroll to Top